Gündem

6 Kasım 2012 Salı

Nedense

Bencillikle sevgi arasında ince bir çizgi var.Hangisi hangisini tetikliyor onu bilemedim ama birbirine karıştırıldığı doğru.Karşındakini yönetme ve ona sahiplenme hissini "sevgi" olarak açıklıyoruz ya hep." O benim" düşüncesiyle karşı tarafın bir birey oluşunu "bir" oluşunu es geçiyoruz.

Nedenini,nasılını sorgularken alınan cevap aynı.Yani bir insanın kişiliğine haksızlık ederken verdiğimiz tek yanıt "seviyorum"."Hayır sevmiyorsun,sen bencilsin.Çünkü sevseydin beni yok saymazdın" diyemiyoruz. Karşımızda bütün  irademizi,tabularımızı,doğrularımızı kısıtlayan bir cevap var çünkü ; "seviyorum".O tılsımlı kelime söylendiği an da,kaskatı iradenin yerinde yeller esiyor.Ne kendimize saygımız kalıyor bir yerden sonra,ne de karşımızda bizi ezip geçen kişiye.

Her insanın  kendi doğruları var,evet. Biz kendimize ait olan bu doğruları başkalarının  da doğrusu yapmaya uğraşıyoruz.Çabamızı manasız şeylere haracayıp sonra elimize yüzümüze bulaşınca da üzülüyoruz."Neden" diye bir sorsana önce karşı tarafı sorgulamak yerine,"ben nerde hata yaptım" diye sorsana. Olmaz değil mi? Çünkü bir şey olduğunda önce karşı tarafa saldırıya geçilmeli."Ben altından girer üzerinden çıkar zafere ulaşırım "psikolojisiyle savaş mantığında yaşadığımız için ilişkilerimizi haliyle bencillik üzerine kuruyoruz ilişkileri.

Bencilliğin başladığı yerde paylaşım da bitiyor.Paylaşımın  olmadığı bir yerde de ilişkiden söz edilemiyor.Kişi kendi egosu ve tatminleri üzerine kuruyor hayatını bunları görmezden gelip başladığı ilişkiyi de bitiriyor.Bütün bunların faturası karşı tarafa kesiliyor. Sonrası "ama ben seviyodum". Çelişkinin dip noktasına ulaşıp hala kendini haklı bulma çabaları insanı çileden çıkartır.
Sinir sistemimi düşündüğümden  bencillik yapan her kimse hayatımdan saf dışı bıraktığımda ben de bencillik mi yapmış olurum? Karşı tarafın mutluluğu,duyguları,sevgisi v.s si bunları düşünmediğim için ben de mi op sınıfa girerim?Eleştirdiğim  kişi mi olurum bilemem. Ben ruh sağlığımın yıpranmasından yana değilim,ilişkide fedakarlık bunu gerektiriyosa,fedakarlığın da duvara çarpıp durması gereken  bir yer var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder