Gündem

14 Ocak 2013 Pazartesi

Kumandasız Televizyon.

     Beyin garip bir kodlama merkezi.Kumandasının senin elinde olmadığı ve senin ayrılmaz bir parçan olan sınırları olmayan bir şey.Hiç bir zaman %100 olarak kontrolünü sağlayamadığın bir mekanizma.Sokakta yürürken sadece saniyelik olarak hissettiğin gördüğün,kokusunu aldığın herhangi bir şeyi ummadığın bir anda belki seneler sonra pat diye karşına çıkarıyor.

     Beyin anahtar kelimelerden ve film tadında fragmanlardan oluşan bir şey olarak düşünülebilir aslında. Ruhum bile duymadan o kadar çok şeyi özenle katlayıp,raflarına kaldırmış ki her seferinde daha da büyük şaşkınlıkla çözümlemeye çalışıyorum olan biteni.

     Her şeyin bir sıra numarası olan bazen anlam veremediğim,bağlantı kuramadığım şeylerle dolu olan tozlu rafları olan koca bir arşiv barındırıyorum kafamın içinde. Bana ait ama çoğu zaman benim yönetemediğim,bazen istediğimde elimin altında olmayan milyonlarca küçük dosyalar terkedilmeye bırakılmış gibi.Bazen tozlu bir arşivden daha fazlası,başlı başına bir uygarlık oluveriyor.Benim hükmetmem gereken ama bana hükmeden bir zorba.Bazen şehrin en yoğun caddesinde trafiğin kilit noktası;korna sesleri,egzoz dumanı,çığlıklar,çığrından çıkan bir sokak gürültüsü.Bazen milyonlarca kişiden oluşan ve her kafadan bir ses çıkan mahkeme salonu.Bazen senfoni orkestrası dinginliği.Bazen milyonlarca kişinin aynı anda tepindiği,müzik şiddetinin bilmem kaç desibele ulaştığı bir gece kulübü.Bazen uyku hali.Bazen ses çıkmasın diye nefes bile almıyor,o kadar dingin.Bazen çıtımı çıkarmaya kalktığımda elime cetvelle vurmaya hazır despot bir mürebbiye. 

      Özetle huyuna gitmediğimde çok gaddar olduğunu ve canımın yandığını biliyorum.Ve bir de zaaflarına yenik düştüğünde ikimizin de mışıl mışıl uyuduğumuz zamanları. Şımartılmaya çok müsait kendisi tam bir ilgi arsızı.Bunu bilediğimden hep anahtar muamelesi yaptım ona.O da sadık kalıp kilidin nerede,nasıl,neye ait olduğunu sorgulamadan alternatiflerini üretti kapıda kalmamam için.Arada bir huysuz karı kocalar gibi birbirimizi yiyoruz,olsun.Oyun dışı kalmasındansa ufak tefek tartışmaları yeğliyorum çoğu zaman.

8 yorum: