Gündem

23 Mayıs 2012 Çarşamba

"Ben"ce

     Ne zaman değiştim ben? Ne zamandan beri kendimi tanıyamıyorum? Eskiden garipsediğim,hoşnut olmadığım,yediremediğim  şeylerin  içine ne zamandan  beridir dahil oldum?
  
     Kendini  tanıyamamak,"ben" diyememek ne  garip ."Ben" le  başlayan  ve arkası sağlam cümleler;kalıplı,düzeyli,tutarlı,net...Ben ne  zaman "ben" olmaktan  vazgeçtim?

     Başkaları  için yaşamaya,hayatımı  onlara  göre şekillendirmeye  ne zaman  başladım? "Ben ........   istiyorum" lu cümlelerimi nereye  sakladım da her şeye evet der,kafa  sallar oldum.Kendi benliğimde "yasak" olan,"kötü" diye  nitelendirdiğim  şeyleri  ne ile unuttum da kabullendim,bakmadan  yanından  yürüdüm  gittim,normalmiş  gibi.Ne oldu da "benim ayıplarım","benim yasaklarım"a başrol oldum.Çevremdekiler nasıl oyuna girdi,rollerini hiç  yadırgamadan oynadılar?

     Herkes neden  kendinden vazgeçti? Ne değişti; yaşam şartları ,ortam ,kişiler ,düşünceler ,para, zevkler,tarzlar,iyiler, kötüler,ayıplar,yasaklar...Ne şekillendirdi  bunca  şeyi de,bambaşka  bir  kalıpta bambaşka  bir "ben" de buldu  insan kendini.Ne çabuk unuttu  kendini,kendine ait kuralları,tabuları,doğruyu,yanlışı...Neyi kaybetmekten  korktu da ödün verdi  kendinden defalarca? 
Sen  olmadığın  bir hayatı,yaşamak,her şeyi geçtim  kendinden  ödün verince mutlu mu olur insan? Bütün  bunları yaşayıp anlık,1 günlük,2 haftalık,1 aylık mutluluklar için kendin olmayınca mutlu olmaz insan.Bir yere kadar gözlerine perde iner,"yanlış" dediğinin yanından göz ucuyla  bile  bakıp  irdelemeden geçersin,devam edersin yoluna.Peki ya sonrası? Kendini dinleyince? O zaman da ilk zamanki gibi kabullenir misin  her şeyi,ilk zamanki  mutluluğun hala  yüzünden  okunur mu,enerjin hiç bitmeyecek gibi midir hala,kolay kabullenir misin hala  o zaman  umurunda  olmayanı,omuz silkip "amaaannn" dediğini.

      İnsana en büyük cezadır bazen,kendini  dinlemek,başkaları  yerine kendi  sesini  duymak,durup soluklanmak.Kafandaki gürültüye  katlanmak sabır ister bazen.

      Kendini bulmalı kişi."Ben" diyebilmeli bazen.Kuralları olmalı,hatta zaman zaman  sığınacağı tabuları."Bence" diyebilmeli...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder