Gündem

31 Mayıs 2012 Perşembe

"Ben" Diyebilmek,Aynılaşmadan...

     En çok sıradanlaşmaktan korkuyorum. Aynı olmaktan,özelliğim olmamasından,ayırt edilememekten,kendime  verdiğim  sözleri  tutamamaktan,hayallerimden  bir çırpıda vazgeçmekten,evet dediğim  bir şeyi yapmamaktan,hayır diye tepkimi koyabileceğim  her  neyse ona  yenilmekten,üşenmekten,"o" olmaktan,"onlar" gibi olmaktan,"benliğim"i kaybetmekten,aldanmaktan,aldatmaktan,yenilmekten,arka arkaya yaşadığım  günlerin  en  az 3 tanesinin aynı  olmasından...Sıradan  olmaktan,olağan bir kişi olmaktan  korkuyorum ben.


     Uzanıp bir kitap okumak,sevdiğim  yeşillikler içindeki o çay bahçesinde "can"ınla,dostunla bir kaç cümle kurmak,listesini yaptığım  filmleri izlemek,haritada işaretlediğim,resimlerine bakıp iç geçirdiğim ülkelere gitmek,oturup cümlelerce kendimi anlatmak,yazıp yazıp iç dökmek yerine tüm bunları yapamadan aylarımın ,yıllarımın geçmesinden  korkuyorum.

Aynılaşmaktan ,sebebini çözemediğim ,robotlaşmışçasına bir işin  peşinden  koşturmak ,ya da günlerce uyumak ,o yatağa yapışıp  kalmak  bana göre değil. Başkalarına göre  yaşamak , ne deniliyorsa onu yapmak ,gereksiz yere  itaat  etmek ,mantığıma oturmayana ,mutsuz olmadığıma "evet" demek benim için değil .Kendi istediklerimin dışında şeyler yapmak ,her zaman " başkaları mutlu olsun  bana  olan önemli değil" diyerek kendime olan duyarsızlığım beni mutlu etmez.

     Kendim  olamamaktan,yaptığım  şeyler yüzünden  kendime kızıp,vicdan  azabı çekmekten,en çok da başkalarının bana yaptığından  çok  kendi  yaptıklarım  için kendime  kızmaktan  korkuyorum ben.Bir de kızdığım,yapmamam gereken  şeylere bile bile  ladesten haz etmem.

     Hayata karşı var olan  duruşumun  bir anda  yerle  bir olmasından,bunun  sebebine dönüp baktığımda cevabın " ben" olmasından korkarım."Aynı" olmaktan,"ben" olamamaktan...Kırıp dökmekten,incitmekten,incinmekten bir de...

     Benim  renklerime uyan,beni  aydınlatan,cıvıl cıvıl yapan,tonumu griye çevirmeyen,gökkuşağıma kendi rengini usulca yerleştiren her kim varsa hayatımda, teşekkürler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder